Back to Berbroek - Reisverslag uit Berbroek, België van midgecaching - WaarBenJij.nu Back to Berbroek - Reisverslag uit Berbroek, België van midgecaching - WaarBenJij.nu

Back to Berbroek

Door: Hanne & Matthias

14 Oktober 2014 | België, Berbroek

Om ons motto kracht bij te zetten, gingen we ons volgende vrije moment natuurlijk weer op midgecaching.
Dit wil zeggen dat we zaterdagmiddag, na toch nog wat deuren geverfd te hebben (dat excuus van hoofdpijn geldt natuurlijk niet altijd...), onze nieuwe locatie opzochten. Zoals we al geschreven hadden, zou dit dicht bij huis zijn. Vooral heel dicht bij ons vorige huis ;-)
Jawel, Berbroek city werd onveilig gemaakt. We kwamen uit aan het grasplein bij de kerk, volgens de gps lag onze cache opnieuw in wat laag struikgewas dicht bij de parkeerstrook. Er werd weer veel gebukt en gekropen, maar weinig gevonden in de eerste minuten.
Een bezorgde overbuur kwam toch al eens informeren of we iets kwijt waren en of hij kon helpen zoeken. Gerustgesteld dat we "gewoon" onze verstopte trouwcadeau zochten, is hij weer huiswaarts gekeerd. Hij kende zelfs het principe van geocaching.
Na dit intermezzo, kropen wij weer op handen en voeten rond en door de struiken. Alles werd weer een keer of 4 gecontroleerd, jammer genoeg zonder resultaat.
Gelukkig hebben we ook eens langs boven in de struik gekeken. En jawel, al snel vond Hanne daar en nieuwe cache! Blij dat ze eindelijk ook een cache mocht vinden, stapten we in de auto om onze vondst van naderbij te bekijken.
Coördinaten zijn wel gratis, maar je krijgt ze toch ook niet voor niks hoor!
Nu mochten we ons eerst een weg banen door een doolhof. Als we de juiste weg vonden, kwamen we ook de ontbrekende coördinaten tegen.
Met vereende krachten lukte dit vrij snel en vonden we onze nieuwe bestemming, opnieuw menige kilometers verder!
En omdat het zaterdag was, waren wij nog niet te stuiten... Op naar de volgende cache!

• 14 Oktober 2014 - 21:56

(schoon)mama:

Spannend!
    Ik zag ergens een einddatum: 31.12.2015. Dat belooft!

• 14 Oktober 2014 - 22:14

Goele:

en hoeveel letters moesten jullie ook al weer hebben om aan jullie cadeau te graken?