Bottle in the woods - Reisverslag uit Houwaart, België van midgecaching - WaarBenJij.nu Bottle in the woods - Reisverslag uit Houwaart, België van midgecaching - WaarBenJij.nu

Bottle in the woods

Door: Hanne & Matthias

20 Oktober 2014 | België, Houwaart

Hoog tijd om een vervolg te breien aan ons laatste avontuur!
Want zoals gezegd, 1 cache per dag, is voor ons niet genoeg ;-)
Nadat we onze cache in Berbroek, gevolgd door het doolhof, mochten we onze auto weer een heel andere richting uitsturen. Een aandachtig lezer voelt het misschien al komen... Jawel, deze keer lag er wat verstopt in Houwaart, waar Seppe enkele jaren geleden de Midgets mocht vervolledigen.
Dus eerst maar een goeiedag gaan zeggen bij Seppe (die natuurlijk alweer in een boom hing) om dan te voet de bossen en velden in de buurt van de Kaaskorf in te wandelen.
Groot was onze verbazing toen na een dikke tien minuten wandelen onze gps op een plaats midden in een open veld wees. Zo makkelijk zou Goele het ons toch niet maken zeker?!?
Natuurlijk niet. Precies weer een foutje tussen 2 verschillende gps-toestellen (we blijven ons afvragen hoe dit kan, maar het kan dus echt...). Lukraak in een cirkel van 50m rond dat punt gaan zoeken, vonden we echter ook weer iets te veel van het goede (iets van een speld in een hooiberg kwam al in ons op), dus keerden we terug op onze stappen, terug naar Seppe.
Die laatste had intussen alweer een den tegen de vlakte gekregen en was zo vriendelijk om ons zijn tablet mee te geven.
Met dit nieuwe hulpmiddel in de hand, konden we er weer tegenaan gaan.
Terug de bossen en velden in, deze keer voorbij het open veld.
De tablet wees ons nu perfect de weg en daar vonden we een kleine melkfles, gevuld met 11 nagels en de volgende opdracht:
plaats één nagel rechtop en plaats hierop de 10 andere nagels in een stabiele constructie zonder touw, lijm of andere verbindingsmiddelen te gebruiken.
Na onze zakken vol kastanjes gepropt te hebben, evenals onze mond, zijn we stilaan terug naar Seppe gekeerd. Onderweg een minioverleg plegend over wat de beste manier is om deze opdracht te volbrengen. Het beste idee kwam echter al snel: gewoon proberen! Zo gezegd zo gedaan: terwijl Seppe de laatste takken van zijn werkdag opruimde stelde hij wel een houtblok en hamer ter beschikking, zodat de onderste nagel alvast stabiel was. Op enkele kleine akkefietjes na (zoals de hond van de buren die kwijlend en kwispelend onze constructie omloopt) verliep het denkwerk voorspoedig. Ongeveer een halfuur later deed Matthias (de enige echte) de fabuleuze ontdekking die leidde tot de oplossing van het raadsel; nog eens 3 minuten later was de stabiele constructie een feit en zag Seppe dat het goed was. Om helemaal in regel te zijn moest er echter nog een foto op een blog geplaatst worden.
Wel beste vrienden, de foto's kunnen jullie hieronder terugvinden.
Laat die coördinaten maar komen!
Want tussen het oplossen van het raadsel vorige week en het invullen van de blog vandaag hebben we onze 2 andere queesten (de binaire code van Willem en de geheimzinnige piratenbrief van Matthias zijn werk) ook tot een goed en veilig einde gebracht.

We zijn er klaar voor, we zijn er klaar voor, we zijn er klaar voor!

• 21 Oktober 2014 - 08:14

Nick:

Wat een sensatie! En en, wat zei de binaire code en de piratenbrief??
    Dus jullie willen nieuwe coördinaten? Wie gaat het zeggen?

• 21 Oktober 2014 - 21:47

Goele:

Langs bomen en struiken
    We lieten jullie al zoeken, draaien, springen, kruipen
    Ha ja, daar zijn vrienden voor
    Maar we stoppen nog niet, we gaan nog even door
    We konden het niet laten
    Jullie zoeken de volgende coordinaten?
    Daar gaan we één, twee, drie
    Wel, vraag het eens aan Agatha Christie