Hanne heeft hoofdpijn - Reisverslag uit Hasselt, België van midgecaching - WaarBenJij.nu Hanne heeft hoofdpijn - Reisverslag uit Hasselt, België van midgecaching - WaarBenJij.nu

Hanne heeft hoofdpijn

Door: Hanne & Matthias

13 Oktober 2014 | België, Hasselt

Tijd om aan het échte verhaal te beginnen.
Laat ons hiervoor een paar dagen terug in de tijd gaan...
Donderdagavond, 9 oktober.
Hoewel we 's morgens vol goede voornemens naar het werk vertrokken waren ("als we thuis zijn, werken we verder aan de verbouwingen"), is de dag heel anders geëindigd.
Hanne - slecht gezind en met een hoofd dat op springen staat - heeft weinig zin om dan nog boven de deuren te hangen die een laag nieuwe lakverf kunnen gebruiken.
Matthias - geen zin in een slecht gezinde Hanne - heeft daarom een lumineus idee: "We gaan een midgecache zoeken!".
Een beetje speurwerk een paar dagen ervoor, had al uitgewezen dat we in Hasselt, aan het PXL (of zoals wij het gewoon zijn, PHL) gebouw moeten zijn. Dat is natuurlijk niet ver, dus dat moet wel lukken vanavond.
Zo gezegd, zo gedaan! Petzl en zaklamp bij de hand, wandel-gps klaar, reservebatterijen: check. Daar gaan we!
Auto geparkeerd aan CC Hasselt en samen naar de voorkant van het ons welbekende gebouw gewandeld. Intussen al luidop nadenkend of we nu allemaal plaatsen gaan bezoeken die we gemeenschappelijk hebben en welke dat wel kunnen zijn.
"Piep" zei de wandel-gps en daar stonden we dan: aan de voorkant van onze ergotherapieschool, langs de kleine ring, aan de lichten die wel heel vaak op rood springen!
Dus halen we ons professioneel materiaal boven en staan we weldra met ons verlichtend materiaal langs gebouw en struiken te zoeken.
Het is verbazingwekkend dat de politie niet eens is komen kijken, want het moet er toch een beetje louche uit gezien hebben.
Uiteindelijk vindt Matthias een klein zwart kokertje, voor de kenners: vroeger zaten hier fotorolletjes in, maar dat is iets uit de jaren stillekes ;-)
Groot was onze verrassing toen we een lange brief en nieuwe coördinaten vonden en de opdracht een blog bij te houden (bij deze dus). Lichte paniek: Amai! We zijn hier nog niet klaar mee! Vooral het feit dat we soms een letter gaan vinden (dus niet altijd!) doet even de wenkbrauwen fronsen.
Matthias zou Matthias niet zijn als hij intussen de nieuwe coördinaten nog niet had ingegeven op de gps. Neerpelt?!? Wat is dat daar? En terwijl de gps het leven liet (platte batterij), zag Hanne het licht: Dommelhof! Daar zijn we samen geweest, daar is Nick erbij gekomen! Zouden ze echt naar daar gegaan zijn? Duhuh, natuurlijk zijn ze naar daar gegaan!
En opnieuw zou Matthias Matthias niet zijn, als hij niet meteen klaar was om rechtstreeks door te rijden naar onze nieuwe locatie. Doe eens een keer gek...

• 14 Oktober 2014 - 11:37

Nick: